بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی در اداره آموزش و پرورش استان خوزستان |
کد مقاله : 1420-KNM |
نویسندگان: |
َشهین شریفات * انشگاه آزاد واحد الکترونیکی |
چکیده مقاله: |
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد اداره آموزش و پرورش استان خوزستان بوده است. فرضیه اصلی این تحقیق به این صورت است که بین مدیریت دانش و عملکرد اداره آموزش و پرورش استان خوزستان رابطه معناداری وجود دارد. در این تحقیق که برمبنای مدل لاوسون است فرآیند مدیریت دانش شامل شش مرحله خلق دانش ، کسب دانش ، سازماندهی دانش، ذخیره دانش، انتشار دانش و کاربرد دانش می شوداین تحقیق از نظر هدف ، کاربردی و از نظر روش ، توصیفی پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش با روش نمونه گیری و نمونه گیری اولیه جامعه آماری درین تحقیق کلیه اساتید و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان شامل 163 نفر هستند. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته می باشد.که روایی محتوایی آن توسط چند نفر از اساتید مدیریت و همچنین کارشناسان اداره آموزش و پرورش استان خوزستان مورد تایید قرار گرفت.آزمون های همبستگی و رگرسیون چندگانه برای تحلیل داده های تحقیق مورد استفاده قرار گرفت؛ یافته های تحقیق فرضیه اصلی و فرعی تحقیق را تایید کرد.برای تجزیه و تحلیل اطلاعاتتحقیق از روشهای آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار spss بهره گرفته شد. |
کلیدواژه ها: |
مدیریت دانش،عملکرد سازمانی،اداره آموزش و پرورش استان خوزستان |
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است |