شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های مدیریت دانش در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران از دیدگاه مدیران بخشهای مختلف
کد مقاله : 1395-KNM (R1)
نویسندگان:
رشید ظاهری *1، عباس رضایی2
1دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری صندوق پستی48164194
2عضوباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد ساری
چکیده مقاله:
چکیده
در پژوهش پیش رو، رتبه بندی عوامل موفقیت پیاده سازی مدیریت دانش در بین مدیران دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران که یکی از قطب های رشد و فناوری دانشگاه های استان می باشد، مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق، بر اساس هدف از نوع کاربردی است، اما براساس روش انجام کار از نوع تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. از نظر مکان میدانی می باشد. جامعه آماری این پژوهش مدیران بخش های مختلف دانشگاه های استان مازندران بودند. تعداد نمونه آماری براساس فرمول تعیین حجم نمونه 40 نفر تعیین گردید. در پژوهش حاضر، تمامی شاخص های مدیریت دانش با توجه به بالا بودن میانگین در سطح مطلوبی قرار دارند. یعنی دانشگاه های آزاد استان مازندران از خلق، تسهیم، بکارگیری و ذخیره دانش مطلوبی برخوردارند. یعنی هرگونه توجه به مدیریت دانش موجب افزایش خلق، تسهیم، بکارگیری و ذخیره دانش می شود. در نهایت پیشنهاد می شود که از سیستم های مدیریت دانش در راستای به اشتراک گذاری دانش و اجرای دوره های آموزشی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران برای افزایش خلق، تسهیم، بکارگیری و ذخیره دانش استفاده شود.
کلیدواژه ها:
رتبه بندی، مدیریت دانش، دانشگاه آزاداسلامی، مدیران
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش