ارائه الگوی پذیرش مدیریت دانش در مرکز آموزش مخابرات شهید علی امینی نزاجا |
کد مقاله : 1382-KNM |
نویسندگان: |
وحید نادری درشوری *1، غلامرضا هاشمی2، شاهین دانشور3 1اتوبان بابایی- لویزان 3- بلوک 8- واحد 22 2ریاست تحقیق و ارزیابی مرامخ نزاجا 3فرمانده مرکز آموزش مخابرات نزاجا |
چکیده مقاله: |
با وجود توسعه سیستمهای مدیریت دانش، برخی سازمانها مانند نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نزاجا) نیاز به پذیرش این فناوریها را کاملاً نادیده گرفتهاند یا در پذیرش و پیاده سازی آن، سرعت کندی دارند. از آنجا که حدود چهار سال از اجرای طرح مذکور در سازمان پیش گفته میگذرد ولی همچنان مشکلات مدیریت دانش در این سازمان به طور اساسی مرتفع نگردیده است، شاید دلیل اصلی این موضوع عدم پذیرش این سیستم مدیریت دانش از طرف فرماندهان، مدیران و کارکنان باشد. لذا مهمترین رکن در پیادهسازی اینگونه فناوریها شناسایی عوامل موثر در موفقیت پیادهسازی و اولویتبندی این عوامل بر اساس الگویهایی مانند الگوی TAM میباشد که هدف اصلی این تحقیق است. تحقیق حاضر از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نوع داده کمی میباشد و روش تحقیق آن توصیفی- استنباطی است که ابتدا از طریق برگزاری جلسات با خبرگان، مطالعات کتابخانهای و مطالعات تطبیقی 40 شاخص در 7 عامل پیشنهاد گردید و پس از تصویب اولیه طی پرسشنامهای در اختیار پرسش شوندگان و جامعه آماری که فرماندهان، مدیران و کارکنان مرکز آموزش مخابرات(مرآمخ) بودهاند قرار گرفته و پس از روش تحلیل عاملی که بعنوان روش تجزیه و تحلیل دادهها مورد استفاده قرار گرفته بود تنها 1 مورد از شاخصها حذف گردید و بقیه شاخصها تایید گردیدند. |
کلیدواژه ها: |
الگو، پذیرش، مدیریت دانش، نزاجا، مرآمخ، TAM |
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |