مدیریت دانش نوین و نقش آن در اجرای سیاست بازاریابی داخلی (مطالعه موردی:بانک حکمت ایرانیان)
کد مقاله : 1381-KNM
نویسندگان:
حسن محمدی *1، عباس حسن آبادی2، اکبر غفارلو2
1نوشهر-دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
2مدرس دانشگاه
چکیده مقاله:
سازمان‌ها در دنیای امروز از مهم‌ترین و اثرگذارترین بنیان‌های اجتماع بشر قلمداد می‌شوند. اهمیت نقش و قدرت آنها به گونه‌ای است که تمام خدمات، محصولات، سبک زندگی و حتی فرهنگ و باورهای اجتماع را متأثر می‌سازد. سرعت روزافزون تحولات، پیچیده‌تر شدن فضای کسب و کار، انتظارات فزاینده‌ی مشتریان (دریافت‌کنندگان خدمات)، فناوری‌های نوین و ده‌ها عامل دیگر سبب شده است تا سازمان‌ها و بنگاه‌های کسب و کار برای حفظ بقا و موجودیت خود به دنبال کسب مزیت رقابتی باشند. به دلیل حضور در عصر تکنولوژی، سازمان‌های دارای دانش و خلق کننده‌ی دانش جدید، شانس بیشتری برای بقا خواهند داشت. در این تحقیق تاثیر شاخص‌های مدیریت دانش به عنوان متغیر‌های مستقل، بر بازاریابی داخلی مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور شش شاخص اصلی برای مدیریت دانش در نظر گرفته شد و تاثیر هریک بر بازاریابی داخلی بررسی گردید. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه‌ی آماری این تحقیق نامحدود بوده و با توجه به فرمول کوکران 384پرسشنامه توزیع و جمع‌آوری گردید. سپس با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون، ضریب همبستگی میان متغیرهای مستقل و وابسته بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که مدیریت دانش در سازمان مورد بررسی بر بازاریابی داخلی تاثیر گذار می باشد.
کلیدواژه ها:
مدیریت دانش-بازاریابی داخلی-شعب بانک حکمت ایرانیان -استان تهران
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است
سایت همایش