تاثیر بکارگیری ITIL در مدیریت آموزشی دانشگاه
کد مقاله : 1355-KNM (R1)
نویسندگان:
صدیقه دماوندی *1، فاطمه عموزاد مهدیرجی2، فاطمه حمیدی2، سیدفاطمه ایوبی2
1خ قائم ک میعاد
2دانشجو
چکیده مقاله:
امروزه جایگاه و اهمیت فناوری اطلاعات در سازمان ها با توجه به گسترش نفوذ آن در عرصه های مختلف کسب و کار ارتقاء یافته است. با توجه به تفاوت سازمان ها و دانشگاه ها، اهمیت مدیریت فناوری اطلاعات به منظور جذب دانشجویان جدید و کیفیت مفاهیم آموزشی و ارتقاء مزیت رقابتی به امری پیچیده تبدیل شده است. در نتیجه، ایده پیاده سازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات 5 با تأکید بر استاندارد کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات 6 به محبوبیت بین المللی دست یافته و به طور مداوم در حال رشد است. در این مقاله، به بررسی گزارشات تهیه شده از وضعیت پیاده سازی ITIL در دانشگاه های کشور انگلستان پرداخته شده است. پژوهش حاضر، فراهم ساختن اطلاعات مفید برای سایر محققان و مدیران فناوری به ویژه مدیران دانشگاهی در مورد فواید به کارگیری ITSM و ITIL بر اساس تجربیات دانشگاه های پیشرو در پیاده سازی این استاندارد و همچنین ارائه پیشنهادهایی در حوزه پیاده سازی ITIL در دانشگاه علوم دریایی را مد نظر دارد. در این بررسی سعی بر آن است تا علل و پیشرانه های اصلی ITIL ، فرایندها با بیشترین فراوانی و درس های آموخته شده مبتنی بر پیاده سازی کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات در دانشگاه ها، شناسایی و ارائه گردد.
کلیدواژه ها:
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات، خدمات فناوری اطلاعات ،دانشگاه علوم دریایی.
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش