نقش مدیریتدانش در رابطه با میزان عملکردبهتر در سازمان تربیت بدنی غرب استان مازندران(مطالعه موردی دانشگاه امام خمینی(ره)) |
کد مقاله : 1351-KNM (R1) |
نویسندگان: |
محمدرضا سلیمیان1، محمد حسین محسنی چلک *2، فرشاد امامی3، اصغر پاغوش4 154546324445154 245612332351 3هیئت علمی دانشگاه 4دانشگاه علوم دریایی نوشهر |
چکیده مقاله: |
امروزه یکی از مهم ترین و با ارزش ترین سرمایه های هر سازمانی، دانش است. تغییرات سریع و رشد روز افزون دانش و اطلاعات، هر سازمانی را بر آن می دارد تا برای بقا تمام تلاش خود را در مدیریت دانش به کار گیرد. لذا سازمان ها در پی شناسایی عوامل زمینه ساز و نیز بستر سازی به منظور ایجاد مدیریت دانش بر آمدهاند تا به موقع از منابع دانشی خود و محیط پیرامون بهره برداری کنند. تمرکز مدیریت دانش، بر بهبود توانایی های سازمان است و به توسعه ی سازمانی منجر می شود.هدف اصلی تحقیق حاضر شناسایی رابطه بین مدیریت دانش با بهرهوری است براین اساس تحقیق حاضر دارای یک هدف اصلی و چهار هدف فرعی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر برابر با کلیه کارکنان سازمان تربیت بدنی غرب استان مازندران که برابر با 033نفر از تعداد نمونه آماری بر اساس جدول مورگان برابربا 961 نفر می باشد که بصورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای تجزیه و تحلیل از آزمون های همبستگی، رگرسیون و فریدمن استفاده شده است. بر اساس نتایج بین مدیریت دانش با بهره وری رابطه وجود دارد و همچنین بین مولفههای کسب دانش و ثبت دانش با بهره وری رابطه معناداری وجود ندارد و انتقال دانش، ذخیره و کاربرد دانش با بهره وری رابطه معناداری وجود دارد و براساس آزمون فریدمن اولویت مولفههای مدیریت دانش به شرح زیر می باشد انتقال دانش دارای رتبه یک، ذخیره دانش دارای رتبه دوم، ثبت دانش دارای رتبه سوم، کسب دانش رتبه چهارم ،کاربرد دانش دارای رتبه پنجم میباشد. |
کلیدواژه ها: |
مدیریت دانش، بهره وری، تربیت بدنی،دانشگاه امام خمینی |
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |