اعتباریابی مقیاسی برای سنجش مدیریت دانش در دانشگاه ها |
کد مقاله : 1326-KNM |
نویسندگان |
فتاح ناظم * مدیر گروه دانشگاه آزاد اسلامی رودهن |
چکیده مقاله |
هدف اساسی پژوهش حاضر تهیه مقیاسی معتبر برای سنجشمدیریت دانش در دانشگاه آزاد اسلامی است. در این پژوهش، جامعه آماری را کارکنان اداری 420 واحد و مرکزآموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل میدهد.گروه نمونه تعداد 1590 نفر از بین78 واحد دانشگاهی انتخاب شده که از روش تصادفی مرحله ای و طبقه ای استفاده شده است. ابزار سنجش در این پژوهش شامل پرسشنامه42 سوالیمدیریت دانش سالیس و جونز2(2002) که دارای ابعاد رهبری و مدیریت، کار تیمی و جوامع یادگیرنده، تقسیم دانش، خلق دانش، عدالت دیجیتالی، بصیرت و مأموریت، استراتژی، فرهنگ سازمانی، سرمایه فکری و سازمان یادگیرنده میباشد که(97/0=α) محاسبه شده است.نتایج حاصل از روش تحلیل عامل نشان داد مدیریت دانشدر دانشگاهآزاد اسلامیدارای ابعاد هشت گانه رهبری و مدیریت، کار تیمی و جوامع یادگیرنده، تقسیم دانش، عدالت دیجیتالی ، استراتژی، فرهنگ سازمانی، سرمایه فکری و سازمان یادگیرنده استوبعد استراتژی بیشترین نقش را در شکل گیری مدیریت دانش در دانشگاهآزاد اسلامیدارد.تایج حاصل از روش تحلیل عامل نشان داد مدیریت دانشدر دانشگاهآزاد اسلامیدارای ابعاد هشت گانه رهبری و مدیریت، کار تیمی و جوامع یادگیرنده، تقسیم دانش، عدالت دیجیتالی ، استراتژی، فرهنگ سازمانی، سرمایه فکری و سازمان یادگیرنده استوبعد استراتژی بیشترین نقش را در شکل گیری مدیریت دانش در دانشگاهآزاد اسلامیدارد. |
کلیدواژه ها |
مدیریت دانش، تحلیل عامل، دانشگاهآزاد اسلامی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |