راهکارهای استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح مطالعه موردی اجرای مدیریت دانش در مرکز آموزش عالی رستهای نهاجا |
کد مقاله : 1310-KNM (R1) |
نویسندگان: |
محمود کبیری *1، رسول اخوان2 1شاهین شهر خ دهخدا فرعی 6 شرقی ساختمان کویر واحد 10 2مرکز آموزش عالی رسته ای نهاجا |
چکیده مقاله: |
امروزه جوامع فراصنعتی عمده ترین اتکای خود را بر دسترسی به دانش بیشتر و به روزتر استوار ساخته اند، چرا که دانش سازمانی، یک منبع ارزشمند و استراتژیک برای سازمان ها محسوب می شود. تولید مستمر دانش با ارزش، سازماندهی و اشاعه آن در سراسر سازمان و بکارگیری آن در خدمات و در واقع مدیریت سرمایه های دانشی، می تواند به سازمان منافع کیفی و کمی بی شماری ببخشد. مرکز آموزش عالی رسته ای نهاجا با اعتقاد بر اینکه بزرگترین سرمایه سازمان، منابع دانشی می باشد و مدیریت صحیح این منبع حیاتی رمز موفقیت می باشد، با تکیه بر تجربیات و انطباق آن با مفاهیم و نظریات علمی، اقدام به اجرای مدیریت دانش در مرکز آموزشی خود نمود. در این نگارش، ضمن مروری بر ادبیات تحقیق و چگونگی شکل گیری فکر آغازین اجرای مدیریت دانش در مرکز، بر فرایند انجام کار در جامعه آماری که با توجه به ماهیت نوین بودن کار و استفاده حداکثری از دانش های در دسترس کلیه دانشجویان در حال طی دوره، به عنوان نمونه آماری اصلی این تحقیق منظور گردیده اند پرداخته شده است. و درنهایت گزارش نتایج حاصله از انجام تحقیق از نظر کمی و کیفی از جمله دستیابی به گونه ای کوچک از چشم انداز مدیریت دانش یعنی اندوختن، سازماندهی و بکاربستن آنچه می دانیم اشاره نمود. لازم به ذکر است، داده های دانشی این تحقیق براساس فرم های طراحی شده و مصوب در نهاجا گردآوری شده و نتایج بر اساس نظر خبرگان مورد بررسی، اصلاح و تایید قرار گرفته است. |
کلیدواژه ها: |
دانش کار، خلق دانش، سازماندهی دانش، تبادل دانش، به کار بستن دانش |
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |