راهکارهای استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح مطالعه موردی اجرای مدیریت دانش در مرکز آموزش عالی رستهای نهاجا
کد مقاله : 1310-KNM (R1)
نویسندگان:
محمود کبیری *1، رسول اخوان2
1شاهین شهر خ دهخدا فرعی 6 شرقی ساختمان کویر واحد 10
2مرکز آموزش عالی رسته ای نهاجا
چکیده مقاله:
‏ امروزه جوامع‎ ‎فراصنعتی‎ ‎عمده ترین‎ اتکای‎ ‎خود‎ ‎را‎ ‎بر دسترسی‎ ‎به‎ ‎دانش‎ ‎بیشتر‎ ‎و‎ ‎به روزتر‎ ‎استوار‎ ‎ساخته اند، چرا که ‏دانش‎ ‎سازمانی، یک‎ ‎منبع‎ ‎ارزشمند‎ ‎و‎ ‎استراتژیک‎ ‎برای‎ ‎سازمان‎ ‎ها‎ ‎محسوب‎ ‎می شود.‏‎ ‎تولید‎ ‎مستمر‎ ‎دانش‎ ‎با ارزش،‎ ‎سازماندهی‎ ‎و‎ ‎اشاعه‎ ‎آن‎ ‎در‎ ‎سراسر‎ ‎سازمان‎ ‎و‎ ‎بکارگیری‎ ‎آن در‎ ‎خدمات‎ ‎و‎ ‎در واقع‎ ‎مدیریت‎ ‎سرمایه‎ های‎ ‎دانشی،‎ ‎می‎ ‎تواند‎ ‎به‎ ‎سازمان‎ ‎منافع‎ ‎کیفی‎ ‎و‎ ‎کمی‎ ‎بی‎ ‎شماری‎ ‎ببخشد‎.‎‏ مرکز آموزش عالی رسته ای نهاجا با اعتقاد بر اینکه بزرگترین ‏سرمایه سازمان، منابع دانشی می باشد و مدیریت صحیح این منبع حیاتی رمز موفقیت می باشد، با تکیه بر تجربیات و ‏انطباق آن با مفاهیم و نظریات علمی، اقدام به اجرای مدیریت دانش در مرکز آموزشی خود نمود. در این نگارش، ‏ضمن مروری بر ادبیات تحقیق و چگونگی شکل گیری فکر آغازین اجرای مدیریت دانش در مرکز، بر فرایند انجام کار در جامعه آماری که با توجه به ماهیت نوین بودن کار و استفاده حداکثری از دانش های در ‏دسترس کلیه دانشجویان در حال طی دوره، به عنوان نمونه آماری اصلی این تحقیق منظور گردیده اند پرداخته شده ‏است‏. و درنهایت گزارش نتایج حاصله از انجام تحقیق از نظر کمی و کیفی از جمله دستیابی به گونه ای کوچک از ‏چشم انداز مدیریت دانش یعنی اندوختن، سازماندهی و بکاربستن ‏آنچه می دانیم اشاره نمود. ‏لازم به ذکر است، داده های دانشی این تحقیق براساس فرم های طراحی شده و مصوب در نهاجا گردآوری شده و نتایج بر اساس نظر خبرگان ‏مورد بررسی، اصلاح و تایید قرار گرفته است.‏
کلیدواژه ها:
دانش کار، خلق‎ ‎دانش،‎ ‎سازماندهی‎ ‎دانش،‎ ‎تبادل‎ ‎دانش،‎ ‎به‎ ‎کار‎ ‎بستن‎ ‎دانش
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش