تاثیر منابع نامشهود سازمان و استراتژی های رقابتی بر عملکرد صادرات شرکتهای کوچک و متوسط ( مورد مطالعه : شرکت های کوچک و متوسط سنگ اصفهان )
کد مقاله : 1303-KNM
نویسندگان:
محمود شیروانیان *
اصفهان-ملک شهر-خ مفتح-کوچه 27-کوچه آسمان-مجتمع رایحه 2 طبقه 4 واحد 16
چکیده مقاله:
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر منابع نامشهود سازمان و استراتژیهای رقابتی بر عملکرد صادرات است.این تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی است . از نظر روش استنتاج از نوع تحقیقات توصیفی است و همچنین از نظر طرح تحقیق از نوع پس رویدادی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران،خبرگان بازاریابی و صادارت شرکتهای کوچک و متوسط سنگ استان اصفهان می باشد.به منظور بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد معادلات ساختاری با نرم افزار PLS استفاده شده است.نتایج بررسی نشان داد که شاخص های برازش تحقیق در وضعیت مطلوب قرار دارند.همچنین نتایج تحلیل عاملی نشان داد که تمامی گویه های تحقیق به صورت معناداری متغیرهای پنهان مربوط به خود را تبین می نمایند.همچنین نتایج بررسی فرضیات نشان داد که رهبری هزینه، داراییهای مدیریتی، دارایی های شبکه و داراییهای مالکیت فکری بر عملکرد صادراتی تاثیر مثبت و معنادار دارند.در ارتباط با متغیر تمایز تاثیر معناداری مشاهده نشد.همچنین نتایج بررسی نشان داد که ترکیبی از منابع نامشهود سازمان تاثیر بیشتری نسبت به تک تک منابع نامشهود بر عملکرد صادرات شرکتهای کوچک و متوسط سنگ استان اصفهان دارد.همچنین منابع نامشهود تاثیر بیشتری نسبت به استراتژیهای رقابتی صادارت بر عملکرد صادرات شرکتهای کوچک و متوسط سنگ استان اصفهان دارد و در نهایت ترکیبی از منابع نامشهود سازمان و استراتژی های رقابتی صادرات تاثیر بیشتری نسبت به منابع نامشهود و استراتژی رقابتی به صورت تکی بر عملکرد صادرات شرکتهای کوچک و متوسط سنگ استان اصفهان دارد.
کلیدواژه ها:
کلید واژه ها:استراتژی های رقابتی صادرات، منابع نامشهود سازمان، عملکردصادرات
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش