مدیریت دانش راهبردی تجارت بین الملل ازمنظراقتصادمقاومتی جمهوری اسلامی ایران
کد مقاله : 1285-KNM (R1)
نویسندگان
امید محمودبابویی *1، فرامرز نصری2، علیرضا کوهستان اسکندری3، حمیدرضا معافی مدنی4
1خیابان17شهریور.کوچه شهید هرچپور.فجر15-کوچه سردارشهید خواجه کجوری4661994548
2نداجا
3بازرسی نمسا
4بازرسی اجا
چکیده مقاله
هدف از این مقاله شناسایی دقیق مدیریت راهبردی تجارت بین الملل از منظراقتصادمقاومتی جمهوری اسلامی ایران است.این مقاله درصدد است با تعریف درست و صحیح از مدیریت اقتصاد مقاومتی ابعاد و مفاهیم آن را شناسایی کرده و فرصت های داخلی و بین المللی اقتصاد مقاومتی ایران بپردازد در ادامه مقاله به بررسی مولفه های متعددی نظیرموقعیت ژئوپلتیک ،معنویت و قدرت فرهنگی،موقعیت سیاسی توان نظامی،در داخل و دیگرمولفه های بین المللی مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفته است و نتایج آن در دو بٌعد کوتاه مدت و بلندمدت ارزیابی می شود. روش تحقیق این مقاله از نوع کاربردی بوده و نوع تحقیق توصیفی-تحلیلی بهره می برد تلاش شده با استفاده از روش گردآوری اطلاعات به شیوه کتابخانه ای و بهره گیری از ابزار مطالعه منابع پژوهش گردآوری بشود و به صورت کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرید.در این تحقیق دو پرسش مطرح شده است: 1-سوال اصلی مقاله، فرصت های پیش روی اقتصادی مقاو متی در محیط داخلی ایران و بین المللی چگونه است؟2-سوال محوری مقاله ، الزامات مدیریت اقتصاد مقاومتی چگونه می باشد؟ در ادامه مقاله علاوه بر پاسخ به پرسش های مطروحه نیز پیشنهادات و نتیجه گیری بخش پایانی مقاله را تشکیل می دهد.
کلیدواژه ها
اقتصادمقاومتی، مولفه های قدرت،فرصت های داخلی وبین المللی،توان داخلی،
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر