مدیریت دانش راهبردی تجارت بین الملل ازمنظراقتصادمقاومتی جمهوری اسلامی ایران
کد مقاله : 1285-KNM (R1)
نویسندگان:
امید محمودبابویی *1، فرامرز نصری2، علیرضا کوهستان اسکندری3، حمیدرضا معافی مدنی4
1خیابان17شهریور.کوچه شهید هرچپور.فجر15-کوچه سردارشهید خواجه کجوری4661994548
2نداجا
3بازرسی نمسا
4بازرسی اجا
چکیده مقاله:
هدف از این مقاله شناسایی دقیق مدیریت راهبردی تجارت بین الملل از منظراقتصادمقاومتی جمهوری اسلامی ایران است.این مقاله درصدد است با تعریف درست و صحیح از مدیریت اقتصاد مقاومتی ابعاد و مفاهیم آن را شناسایی کرده و فرصت های داخلی و بین المللی اقتصاد مقاومتی ایران بپردازد در ادامه مقاله به بررسی مولفه های متعددی نظیرموقعیت ژئوپلتیک ،معنویت و قدرت فرهنگی،موقعیت سیاسی توان نظامی،در داخل و دیگرمولفه های بین المللی مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفته است و نتایج آن در دو بٌعد کوتاه مدت و بلندمدت ارزیابی می شود. روش تحقیق این مقاله از نوع کاربردی بوده و نوع تحقیق توصیفی-تحلیلی بهره می برد تلاش شده با استفاده از روش گردآوری اطلاعات به شیوه کتابخانه ای و بهره گیری از ابزار مطالعه منابع پژوهش گردآوری بشود و به صورت کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرید.در این تحقیق دو پرسش مطرح شده است: 1-سوال اصلی مقاله، فرصت های پیش روی اقتصادی مقاو متی در محیط داخلی ایران و بین المللی چگونه است؟2-سوال محوری مقاله ، الزامات مدیریت اقتصاد مقاومتی چگونه می باشد؟ در ادامه مقاله علاوه بر پاسخ به پرسش های مطروحه نیز پیشنهادات و نتیجه گیری بخش پایانی مقاله را تشکیل می دهد.
کلیدواژه ها:
اقتصادمقاومتی، مولفه های قدرت،فرصت های داخلی وبین المللی،توان داخلی،
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش