بررسی سازمان های موفق دنیا در حوزه مدیریت دانش با محوریت سه شرکت خودرو سازی دایملر کرایسلر، شرکت IBM و چند شرکت ایرانی به صورت مختصر
کد مقاله : 1277-KNM
نویسندگان
مهدی قارئی *1، جواد مومن میرآبادی2
1دانشگاه افسری امام علی (ع)،میدان حر
2دانشگاه افسری امام علی (ع)
چکیده مقاله
مدیریت دانش با ایجاد و توسعه داراییهای دانش یک سازمان با نگرش فرا رفتن از اهداف سازمان مرتبط است و مستلزم تمام فعالیتهایی است که با شناسایی، تشریک و ایجاد دانش مرتبط هستند. اینکار نیازمند سیستم هایی جهت ایجاد و نگهداری منابع دانش، پرورش و تسهیل دانش و یادگیری سازمانی است. در این امرسازمانهایی موفق هستند که دانش را به عنوان یک دارایی می نگرند و ارزشها و هنجارهای سازمانی که موجب حمایت از ایجاد و تشریک دانش میشود را توسعه میدهند. فرایند توسعه و پیاده سازی مدیریت دانش یک فرآیند پویا و جامع است. نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد آن است که با توجه به اینکه شرایط شرکت های گوناگون تا حدودی با یکدیگر متفاوتند و هریک از آنها از پیاده سازی مدیریت دانش مقاصد ویژه ای را دنبال می کنند.بنابراین، نمی توان یک روش یکتا را برای همه آنها تجویز کرد. بنابراین، فرآیند توسعه مدیریت دانش باید بر پایه شناخت و تحلیل درست از شرایط محیطی انجام گیرد. به عبارت دیگر، فرآیند پیاده سازی مدیریت دانش دارای ماهیتی استراتژیک است.
کلیدواژه ها
دانش – مدیریت –بهره وری و سودآوری – سازمان های موفق
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر