مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده |
کد مقاله : 1256-KNM |
نویسندگان: |
رضا جهانفر *1، علیرضا مدانلو جویباری2، مصطفی محمدی3، فهیمه کرمی4 1دانشجوی دکتری رشنه مدیریت 2دکتری گروه مدیریت واحد بهشهر دانشگاه آزاد اسلامی 3کارشناس ارشد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ساری 4پژوهشگر و نویسنده جنگ ایران و عراق |
چکیده مقاله: |
خلق و به کـارگیری دانـش بـــرای رقابـت گرایی و حیات سازمانها ضروری شناخته شده است. دانـش نمی تواند به سادگی دیگر منابـع، ذخیـره و یا تصاحـب شود؛ و نمـی توانـد به سادگی آنها، به طور سیستماتیک مدیریت و به کار گرفته شود. ادبیات مدیریت دانش با سازمانهای یادگیرنده نیز پیوند خورده است؛ یک سازمان یادگیرنده سازمانی است که در خلق، تحصیل و تبدیل دانش و در همسان سازی رفتارش بادانش و دیدگاههای جدید تبحر دارد. برای یادگیری دانش جدید ضرورت دارد و این دانش می تواند از داخل یا خارج سازمان نشأت بگیرد لیکن تا زمانی که به تغییر در نوع عملکرد سازمان منجر نشوندیادگیری سازمانی و به تبع آن بهبود را ایجاد نمی کند. از همین روست که یادگیری سازمانی، به مدیریت دانش نیاز دارد . در این تحقیق ضمن بیان مفهوم مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده به ارتباط این دو مولفه و عناصر ایجاد کننده سازمان یادگرنده پرداخته خواهد شد. تحقیق حاضر با بیان مفاهیم مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده ، به عوامل ایجاد کننده مدیریت دانش در سازمانهای یادگیرنده می پردازد. |
کلیدواژه ها: |
دانش ، سازمان ، مدیریت دانش، سازمان یادگیرنده |
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |