بررسی تجارب سازمان‌های آسیایی در حوزه مدیریت دانش
کد مقاله : 1232-KNM
نویسندگان:
جواد عامریان *
شاهرود، بلوار شهید مطهری، تیپ 158 متحرک هجومی شهید سر لشکر عباسعلی کشاورزیان
چکیده مقاله:
گسترش دانش یک پیامد مهم فرآیند جهانی شدن است. از دانش برای مقابله با مسائل بسیار متنوع مانند چالش‌های توسعه در بازارهای نوظهور یا پیچیدگی آن استفاده می‌شود. از طرفی، بازسازی فرآیند تصمیم گیری در شرکت‌های بزرگ در دنیای کسب و کار و ایجاد و حاکمیت مناسب دانش و فکری عملی سرمایه‌ها پیش شرط‌هایی برای تحقق بخشیدن به اهداف اجتماعی هستند و همچنین رقابت بین نهادها در عصر جهانی شدن سریع می‌باشد. از این رو، گسترش دانش نشان دهنده فرصت‌ها و چالش‌های جدید برای سیاست گذاران، رهبران کسب و کار، مدیران و کارکنان است. در این پژوهش به بررسی تجارب دو سازمان موفق آسیایی، شرکت سامسونگ از کشور کره جنوبی و شرکت هواپیمایی سنگاپور، در زمینه مدیریت دانش و بکارگیری آن در خط مشی‌ها پرداخته می‌شود. بررسی تجارب این شرکت‌ها نشان می‌دهد که مدیریت دانش، نقش به سزایی در عملکرد مالی و فنی و همچنین بالا بردن میزان رضایت مشترکان شرکت را خواهد داشت.
کلیدواژه ها:
مدیریت دانش، سنگاپور، کره جنوبی، سازمان موفق، مشتری مداری
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش