نقش مدیریت دانش در بهبود عملکرد سازمانی نیروهای مسلح
کد مقاله : 1228-KNM
نویسندگان:
شهرام ایرانی1، علی فکری2، رحیم مالمیر *3، آریا شفقت رودسری4
1جانشین معاونت آموزش ارتش
2کارشناس ارشد مدیریت تحول
3دانشگاه علوم دریایی
4عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
چکیده مقاله:
در این پژوهش مدلی برای مشخص نمودن ارتباط مابین مولفه های مدیریت دانش مشتری با بهبود عملکرد سازمانی کارکنان نیروهای مسلح ارائه شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 363 نفر می‌باشد. با استفاده از فرمول کوکران و از طریق نمونه‌گیری طبقه‌بندی شده احتمالی تعداد 154 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند. در این راستا 10 فرضیه مطرح شده که هرکدام یکی از ارتباطات متغیرهای مدل را مورد آزمون قرار می‌دهد. برای آزمون فرضیات و مدل مفهومی تحقیق از تحلیل رگرسیون چندمتغیره و نرم‌افزار SPSS استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که دریافت داده ها، توسعه دانش بر بهبود عملکرد سازمانی تاثیر می گذارد. همچنین دریافت داده ها، پردازش داده و توسعه دانش مشتری بربهبود عملکرد کارکنان نیروهای مسلح اثرگذارند. از طرف دیگر پردازش داده ها بر توسعه دانش کارکنان و توسعه دانش بر دریافت داده ها تاثیر می گذارند. این تحقیق نشان داد که در نیروهای مسلح دریافت داده ها بر پردازش داده های کارکنان و متعاقبا پردازش داده ها بر بهبود عملکرد سازمانی اثر نمی‌گذارند.
کلیدواژه ها:
مدیریت دانش ، عملکرد سازمانی، دریافت داده‌های کارکنان
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است
سایت همایش