مدیریت دانش ابزار نوآوری در صنعت گردشگری
کد مقاله : 1224-KNM
نویسندگان:
طاهره شاهی *1، شهپر زکی پور کینجی2، فرانک معصومی نژاد2
1جالوس- رادیو دریا
2دانشجوی دکترای مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
چکیده مقاله:
هدف از این مقاله مطالعه جایگاه مدیریت دانش به عنوان ابزار نوآوری در سازمان های گردشگری است. امروزه پیشرفت صنعت گردشگری در جهان سبب شده این صنعت در زمره یکی از پردرآمدترین صنایع دنیا به شمار رود، صنعتی که در ایران سهم اندکی را به خود اختصاص داده و به سبب فضای رقابتی شدید آن نیازمند استفاده از نوآور‌‌ی‌هایی در این زمینه میباشد.. با توجه به اینکه مدیریت دانش در صنعت گردشگری ایران موضوعی نو و بدیع می‌باشد، دست اندرکاران این صنعت باید با به کارگیری آن در فناوری، محصولات و خدمات خود منجر به خلاقیت، نوآوری و توسعه برتری رقابتی شوند. بنابراین محققان این مقاله برآن شده‌اند که با روش مروری، ترویجی و با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای، اینترنت و اسناد و مدارک و ... با بررسی شاخص‌های مدیریت دانش، نوآوری و گردشگری، نقش مدیریت دانش در خلق نوآوری در صنعت گردشگری را بررسی نمایند. درانتهای مطالعه پیشنهاد گردید،مدیران این بخش باید جوی را به وجود آورند که تبادل آشکار دانش و نوآوریدر آن مورد تأکید قرار گیرد به‌گونه‌ایکه کارکنان تمایل بیشتری برای تبادل دانش نوین خود با یکدیگر و نیز کاربرد آن داشته باشه باشند.
کلیدواژه ها:
گردشگری، مدیریت دانش، نوآوری
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش