تبیین مزیت رقابتی بر اساس مدیریت دانش و ارتباط با مشتری
کد مقاله : 1220-KNM
نویسندگان:
مرجان لشکری *
نور- خیابان دانشگاه - خیابان سروش پلاک 44
چکیده مقاله:
هدف اصلی این تحقیق تبیین مزیت رقابتی بر اساس مدیریت دانش و ارتباط با مشتری در شعب موسسه مالی و اعتباری نور استان مازندران می باشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری کارکنان واحدهای مذکور بوده که به کمک جدول مورگان و از روش نمونه گیری تصادفی ساده 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، شامل پرسشنامه سنجش مزیت رقابتی نوناکا و تاکوچی (2000) با پایایی 870/0 و همچنین پرسش نامه سنجش تسهیم دانش دیکسون (2000) با پایایی 920/0 و همچنین پرسش نامه ارتباط با مشتری هانگوی و همکاران (2016) می باشد. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل: آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، آزمون رگرسیون) به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های تحقیق حاکی از این است که مدیریت دانش و مولفه های آن (آشکار سازی، تبدیل کردن، درونی کردن و اجتماعی کردن) و همچنین ارتباط با مشتری و مولفه های آن (فناوری اطلاعات و بُعد فکری) قادر ب یافته های این مطالعه نشان داد، توجه به اخلاق حرفه ای ضرورتی انکار ناپذیر برای ترغیب اعضای سازمان برای تسهی تبیین مزیت رقابتی می باشند. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که با ارتقای مدیریت دانش و ارتباط با مشتری در شعب موسسه مالی و اعتباری نور استان مازندران مزیت رقابتی نیز ارتقا می یابد.
کلیدواژه ها:
مزیت رقابتی، مدیریت دانش، ارتباط با مشتری
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش