خط مشی تغییر و تحول در مدیریت دانش نگهداری و تعمیرات در نیروهای مسلح |
کد مقاله : 1215-KNM (R1) |
نویسندگان: |
ایمان عباسپور *1، کامبیز دیوسالار2، حسن محمدی3، عباس زارع نژاد4 1نوشهر دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی(ره) دانشکده مکانیک 2معاون دانشکده مکانیک / دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی ره(ره) 3رئیس دانشکده مکانیک / دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی(ره) 4هیئت علمی |
چکیده مقاله: |
امروزه تعدد ایجاد فناوریهای پیچیده صنعتی و تولیدی در یگانهای مختلف نیروهای مسلح منجر به ایجاد تقاضاهای گوناگون از کارکنان شده است که باید از طریق یک ساختار مناسب این تقاضا ها را تامین کرد. تقاضا از مدیریت نگهداری و تعمیرات شامل مجموعه فعالیت هایی میشود که روند تولید و خدمات را تضمین و موجب اطمینان خاطر از صحت عملکرد سامانههای انسانی و تجهیزاتی میگردد. بر مبنای ادبیات عرضه و تقاضا میتوان مدیریت نت را عرضه کننده خدمات نگهداری و تعمیرات و سازمان را متقاضی فعالیتها و خدمات دانست. به هر میزان که فناوری پیشرفتهتر و دارای پیچیدگیهای خاص گردد به همان میزان عرضه دانش فنی پشتیبان فناوری نیز دارای شرایط خاص و ویژهای میشود. از آن جایی که عرضه کنندگان دانش فنی با توجه به فناوری به کار رفته در سازمان شدیدا انحصارطلب شده و این امر موجب نوعی قدرت تخصص، مخالفت و تعارض آن با قدرت سازمانی خواهد شد که این موضوع یکی از چالشهای مدیران نگهداری و تعمیرات سازمانهاست، مطالعه حاضر ضمن بررسی شرایط مختلف ایجاد انحصار در فعالیتهای نگهداری و تعمیرات، با بهره جویی از مدیریت دانش به روشهای مقابله با استفاده از تکنیک حل مساله و بررسی اجزای اصلی فناوری برای ایجاد مدیریت نگهداری و تعمیرات پشتیبان میپردازد. |
کلیدواژه ها: |
فناوری نگهداری و تعمیرات، مدیریت فنی، مدیریت دانش، نت |
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |