رابطه متقابل بین مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
کد مقاله : 1147-KNM
نویسندگان:
رضا دربانیان *
خیابان رادیو دریا_فرعی 3-کوچه اول سمت چپ-ساختمان آبنوس_طبق 2-واحد 3
چکیده مقاله:
مدیریت کیفیت فراگیر یک سبک مهم مدیریتی است که محور اصلی توجه آن بر روی بهبود مستمر کیفیت کالا یا خدمات ارائه شده و جهت تأمین نیازهای مشتریان اعم از داخلی و خارجی می باشد .توجه به کیفیت و تلاش برای بهبود دائمی، نقش اساسی در توسعه دارد تا کنون مدیریت کیفیت فراگیر به صورت گسترده‌ای در سازمان‌های تولیدی، اقتصادی و در نظام های فرهنگی علمی مورد استفاده قرار گرفته است. مدیریت دانش، کسب دانش درست برای افراد مناسب، در زمان صحیح و مکان مقتضی است؛ به گونه ای که آنان بتوانند برای دستیابی به اهداف سازمان، بهترین استفاده را از دانش ببرند. فرایند مدیریت دانش شامل خلق دانش، ارزشیابی دانش، ارایه‏ی دانش، توزیع دانش و کاربرد دانش است. هدف تحقیق حاضر براین است که ارتباط بین مدیریت کیفیت جامع و مدیریت دانش را بررسی ‏می‏کند. بعضی از محققان مدیریت دانش را به عنوان تسهیل‏کننده مدیریت کیفیت جامع و محققانی دیگر مدیریت کیفیت جامع را به عنوان پیش‏بینی کننده برای مدیریت دانش مورد توجه قرار دادند.
کلیدواژه ها:
مدیریت کیفیت جامع، مدیریت دانش
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است
سایت همایش