رابطه متقابل بین مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع |
کد مقاله : 1147-KNM |
نویسندگان: |
رضا دربانیان * خیابان رادیو دریا_فرعی 3-کوچه اول سمت چپ-ساختمان آبنوس_طبق 2-واحد 3 |
چکیده مقاله: |
مدیریت کیفیت فراگیر یک سبک مهم مدیریتی است که محور اصلی توجه آن بر روی بهبود مستمر کیفیت کالا یا خدمات ارائه شده و جهت تأمین نیازهای مشتریان اعم از داخلی و خارجی می باشد .توجه به کیفیت و تلاش برای بهبود دائمی، نقش اساسی در توسعه دارد تا کنون مدیریت کیفیت فراگیر به صورت گستردهای در سازمانهای تولیدی، اقتصادی و در نظام های فرهنگی علمی مورد استفاده قرار گرفته است. مدیریت دانش، کسب دانش درست برای افراد مناسب، در زمان صحیح و مکان مقتضی است؛ به گونه ای که آنان بتوانند برای دستیابی به اهداف سازمان، بهترین استفاده را از دانش ببرند. فرایند مدیریت دانش شامل خلق دانش، ارزشیابی دانش، ارایهی دانش، توزیع دانش و کاربرد دانش است. هدف تحقیق حاضر براین است که ارتباط بین مدیریت کیفیت جامع و مدیریت دانش را بررسی میکند. بعضی از محققان مدیریت دانش را به عنوان تسهیلکننده مدیریت کیفیت جامع و محققانی دیگر مدیریت کیفیت جامع را به عنوان پیشبینی کننده برای مدیریت دانش مورد توجه قرار دادند. |
کلیدواژه ها: |
مدیریت کیفیت جامع، مدیریت دانش |
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است |