نقش ابعاد هوش سازمانی بر مدیریت دانش
کد مقاله : 1126-KNM
نویسندگان:
منوچهر مکی *1، سیده سپیده سیدنژاد2
1s.exo.mama2017@gmail.com
2چالوس-خیابان آیت الله غفاری- کوچه شهید رضا نوربخش- پلاک 148
چکیده مقاله:
با بررسی و تحلیل دانش و اهمیت ویژگیهای آن در حیطه ی عملکرد سازمانها می توان دریافت که برخورداری از دانش و اطلاعات به روز برای ادامه حیات سازمانها به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده است. این نتیجه مهم حاصل می شود که جامعه فرا صنعتی امروز جامعه ای اطلاعاتی است که در آن به تدریج فناوری های نیرو افزا جای خود را به فناوریهای دانش افزا می دهند. از آنجا که دانش نقش راهبردی دارد، بسیاری از سازمان ها به علت مزیت رقابتی دانش و اهرم قدرت و نفوذ آن مدیریت دانش را به طور موثر به کار می گیرند. هدف مدیریت دانش، خلق، گردآوری و تغییر دانش فردی به دانش سازمانی است. از این رو، سازمانها باید محیطی برای اشتراک، انتقال و تقابل دانش در میان اعضاء بوجود آورند و افراد را در جهت با مفهوم کردن تعاملاتشان، آموزش دهند. در این پیشرفت رو به تغییر، سازمانها باید دانش و مهارت اثربخشی منسجمی را برای اعضای خود فراهم آورند و پتانسیل یادگیری آنها را ارتقا بخشند. از این رو هوش سازمانی به عنوان مهمترین انگیزه در این فرآیند مطرح می شود.
کلیدواژه ها:
مدیریت دانش، خلق دانش، گردآوری و تغییر دانش، هوش سازمانی
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش