تاثیر اخلاق حرفه ای بر تسهیم دانش (مورد مطالعه: کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب مازندران)
کد مقاله : 1120-KNM
نویسندگان:
میثم قمی اویل *1، فریدون فیروزی2، مهران حسنی3، حسین بائی لاشکی4
1چالوس- جنب دانشگاه آزاد - تایپ مهران
2رئیس سبک کیوکوشین کاراته کای کان ساکاموتو کشور
3مسئول کمیته تشریفات کیوکوشین کای کان ساکاموتو کشور
4کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزادواحد چالوس
چکیده مقاله:
هدف اصلی این تحقیق تعیین تاثیر اخلاق حرفه ای بر تسهیم دانش کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب مازندران می باشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری کارکنان واحدهای مذکور بوده که به کمک جدول مورگان و از روش نمونه گیری تصادفی ساده 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، شامل پرسشنامه سنجش اخلاق حرفه ای کادوزیر (2002) با پایایی 870/0 و همچنین پرسش نامه سنجش تسهیم دانش دیکسون (2000) با 920/0 می باشد. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل: آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، آزمون رگرسیون) به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های تحقیق حاکی از این است که اخلاق حرفه ای و مولفه های آن (مسئولیت پذیری، صادق بودن، عدالت و انصاف، وفاداری، رقابت طلبی، احترام به دیگران، همدردی با دیگران) بر تسهیم دانش کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب مازندران تاثیر مثبت و معناداری دارند. از بین مولفه های تسهیم دانش بُعد همدردی با دیگران دارای بیشترین تاثیر است. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که با ارتقای اخلاق حرفه ای در بین کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب مازندران تسهیم دانش نیز ارتقا می یابد. یافته های این مطالعه نشان داد، توجه به اخلاق حرفه ای ضرورتی انکار ناپذیر برای ترغیب اعضای سازمان برای تسهیم دانش، تجارب و مهارت هایشان در زمره مهمترین وظایف و مسئولیت های مدیران سازمان هاست.
کلیدواژه ها:
: اخلاق حرفه ای، تسهیم دانش، ادارات ورزش و جوانان غرب مازندران.
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش