بررسی تأثیر دانش نوآوری با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بازاریابی شرکت‌های کوچک و متوسط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
کد مقاله : 1100-KNM (R1)
نویسندگان
محسن دوستار *، سیدجعفر زنوزی زنوزی، سید ابوافضل ابوالفضلی
دانشگاه ارومیه
چکیده مقاله
امروزه تمایل به کارآفرینی و اقدامات کارآفرینانه با توجه به شرایط رقابتی بازار و تغییرات سریع محیطی ، رشد روزافزونی دارد و پارادایم کارآفرینی شرکتی یکی از راه کارهای عمده ی بهبود عملکرد و رشد سازمان ها می باشد. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر دانش نوآوری با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بازاریابی شرکت‌های کوچک و متوسط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان آذربایجان غربی (شهرستان ارومیه) می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان ۵۴ شرکت فعال در حوزه ICT می‌باشد. روش انجام پژوهش، توصیفی پیمایشی بوده و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه می‌باشد. در این پژوهش جهت اطمینان از پایایی پرسشنامه، از سه معیار ضرایب بارهای عاملی، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. جهت بررسی روایی نیز از روایی همگرا، استفاده شده است. همچنین جهت بررسی رابطه بین متغیرها و تجزیه و تحلیل داده ها از روش حداقل مربعات جزئی (PLS) و نرم افزار Smart Pls 3 استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که هر سه فرضیه‌ی دانش نوآوری با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بازاریابی، دانش نوآوری بر گرایش کارآفرینانه و گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بازاریابی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
کلیدواژه ها
دانش نوآوری، گرایش کارآفرینانه، عملکرد بازاریابی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر