ارائه نظریه مقدماتی "فراپارادایم مدیریت فراشناخت دانش"
کد مقاله : 1078-KNM (R2)
نویسندگان:
علیرضا عالی پور *1، ابوطالب مطلبی ورکانی1، نیلوفر محمد طاهری2، ساناز مظاهری3
1دانشگاه علوم دریایی
2عضو هیئت علمی دانشگاه دماوند
3دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه رودهن
چکیده مقاله:
مسأله اصلی این پژوهش، پیدایش مفاهیم جدیدی در دانش، یادگیری، نحوه یادگیری و مدیریت دانش بوده که نیاز به رویکرد جدیدی به اصول، مفاهیم، تئوری ها و مدل‌های مدیریت دانش و پیاده سازی موفق آن در سازمان‌های کنونی می باشد. این تحقیق نقدی بر مدیریت دانش کنونی بوده که برای حل مساله و رسیدن به هدف تحقیق، ادبیات مرتبط با مبانی پارادایم، فراپارادایم، شناخت و فراشناخت و همچنین مبانی مدیریت دانش مرور شد. با بررسی دقیق مباحث مطرح شده در رابطه با تئوری‌ها و مدل‌های مدیریت دانش و همچنین مفهوم فناوری نوظهوری بنام فناوری نرم؛ گزاره های لازم از ادبیات و پیشینه تحقیق که تأیید کننده شناخت، فراشناخت و فراپارادایم در مدیریت دانش هستند؛ استخراج گردیدند؛ که با بررسی این مفاهیم و گزارهع های تأییدی 9 گزاره تایید کننده این مفاهیم؛ منجر به ارائه یک نظریه مقدماتی گردید؛ این نظریه با عنوان"فراپارادایم مدیریت فراشناخت دانش" به جای پارادایم مدیریت دانش می باشد.
کلیدواژه ها:
شناخت، فراشناخت، پارادایم، فراپارادایم، مدیریت دانش
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
سایت همایش