بررسی تأثیر ابعاد گرایش دانش کارآفرینانه بر توسعه محصولات جدید |
کد مقاله : 1075-KNM |
نویسندگان: |
آرش بیک زاده *1، سید جعفر زنوزی2، سید ابوالفضل ابوالفضلی2 1ایران-ارومیه- کیلومتر یازده بلوار دانشگاه
صندوق پستی 165 کدپستی 5756151818 2دانشگاه ارومیه |
چکیده مقاله: |
شرکتها برای باقی ماندن در عرصه رقابتی و پیشرفت خود ناگزیر به هماهنگسازی خود با تغییرات جهانی و توسعه در خدمات و محصولات خود هستند. اغلب شرکتهای پیشرو در سراسر جهان به این حقیقت کاملاً واقف هستند که مهمترین عاملی که باعث توفیق وبرتری آنها در بازار رقابتی جهانی میگردد، داشتن قابلیت استمرار در طراحی و عرضه محصول جدید به بازار، سریعتر و مؤثرتر از سایر رقبا میباشد. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر ابعاد گرایش دانش کارآفرینی در توسعه محصولات جدید میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر صنایع غذایی شامل تولیدکنندگان لبنیات، 52 عضو انجمن لبنیات ایران است که از طریق سرشماری به آنها مراجعه شده میباشد. روش انجام پژوهش، توصیفی پیمایشی بوده و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد. برای آزمون فرضیههای پژوهش از روش حداقل مربعات جزئی (PLS) و نرمافزار Smart Pls 3 استفاده شده است. نتایج بهدست آمده نشان میدهد که ریسک پذیری و نوآوری بر توسعه محصولات جدید تاثیر معناداری دارد ولی پیشگامی در توسعه محصولات جدید دارای تأثیر معنادار نمیباشد. |
کلیدواژه ها: |
ابعاد گرایش کارآفرینی، ریسک پذیری، پیشگامی، نوآوری، توسعه محصولات جدید. |
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |