ش مدیریت دانش و هوش سازمانی بر سرمایه های اجتماعی در آموزش و پرورش استان مازندران
کد مقاله : 1060-KNM (R1)
نویسندگان:
مهدی احمدی پور1، علی اصغر رضوی *2
1محمودآباد-دانشکده فنی و حرفه ای
2گروه علم اطلاعات و دانش شناسی ، واحد بابل ، دانشگاه آزاد اسلامی ، بابل ، ایران
چکیده مقاله:
سازمان ها امروزه به دنبال راهی برای سرعت بخشیدن به امور خود هستند و علم مدیریت روش‌های زیادی در این راستا ارائه داده است مدیریت دانش یکی از این روش ها است. امروزه دانش به عنوان منبعی ارزشمند و استراتژیک یک دارایی برای سازمان ها و ادارات می باشد دانش در سازمان ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و مدیریت موفق دانش، مولفه اصلی مدیریت یک سازمان است جوامع علمی بر این باورند که سازمان‌هایی با قدرت دانش برتری‌های بلند مدت را در عرصه رقابتی حفظ کنند و در حال حاضر سازمان هایی توسعه می‌یابند که حداکثر بهره را از اطلاعات می برند و چون ادرات آموزش و پرورش در برگیرنده بخش اعظمی از جامعه هستند بکارگیری مدیریت دانش در آنها بسیار لازم است.
هوش سازمانی به معنای داشتن دانش عمیق در مورد همه عواملی است که برای سازمان و دست یابی به اهدافش موثر است و به عنوان تلفیق دارایی های دانش و مهارت در سازمان شناسایی می شود که اینها خود وابسته به مدیریت دانش در سازمان هستند. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. تعداد 384 نفر از کارکنان و مدیران آموزش و پرورش استان مازندران به عنوان افراد نمونه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند.
کلیدواژه ها:
مدیریت دانش – هوش سازمانی – کارکنان آموزش و پرورش – سرمایه‌های اجتماعی
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است
سایت همایش