بررسی مدیریت دانش بر مهارت های کارکنان
کد مقاله : 1037-KNM
نویسندگان:
آزیتا جویباری *1، علی عبدی جمایران2، الهه حسینی3
1تهران سردار جنگل ایران زمین دانشکده مدیریت دانشگاه تهران غرب
2دانشگاه شهید بهشتی
3دانشگاه یزد
چکیده مقاله:
مدیریت دانش سازمانی یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمآن ها در شرایط رقابتی و عصر اطلاعات است. اهمیت این موضوع به حدی است که امروزه شماری از سازمآن ها، دانش خود را اندازه گیری می کنند و به منزلۀ سرمایه فکری سازمان و نیز شاخصی برای درجه بندی شرکت ها در گزارش های خود منکعس می کنند. این موسسه ها، استقرار مدیریت دانش در سازمان را، به عنوان بخشی از راهبرد سازمان، ضروری می‌دانند.شرکت‌ها در آینده ای نه چندان دور شاهد تغییرات بسیاری در محیط داخلی و حتی خارجی خود خواهند بود مثلا پیشرفت روز افزون دانش، در نتیجه پیشنهاد می شود مدیر براساس معیارهای جدیدی که از این تغییرات ناشی می شود به تعریف مجددی از نقش خود برسد. شناخت حرفه ای و کیفیت مهارت های مدیران، وجه تمایز گذشته، آینده خواهد بود. از آنجائی که که مفهوم مهارت‌های انسانی یعنی داشتن توانایی و قدرت به کار گیری افراد سازمان و شرکت خود مدیر به عنوان عضوی از گروه برای انجام فعالیت های مشترک و هماهنگ به منظور نیل سازمان به اهدافش هستند، باید زمینه آموزش کارکردن با مردم را برای کارکنان فراهم آوریم. برای این منظور مقاله حاضر به روش مروری نگاشته گردیده است.
کلیدواژه ها:
مهارت، مدیریت، دانش، مدیریت دانش، کارکنان
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش