رابطه مدیریت دانشی و مشارکتی با مدیریت ارتباط با ارباب رجوع |
کد مقاله : 1030-KNM |
نویسندگان: |
عظیم صلاحی کجور *1، سید عماد حسینی2، نصرالله محمدی3، محمد جواد تقی پوریان4 1مازندران، نوشهر روستای کوشکسرا، خ ولیعصر، جولاده، کوچه شهید صلاحی، منزل شخصی 2دانشگاه شهید بهشتی 3دانشگاه پیام نور 4داشگاه آزاد چالوس |
چکیده مقاله: |
هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه مدیریت دانشی و مشارکتی با مدیریت ارتباط با ارباب رجوع در ادارات ورزش و جوانان استان مازندران بود. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری از میان 189 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران به کمک جدول مورگان 123 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، سه پرسشنامه سنجش مدیریت مشارکتی لاوسن(1986) و مدیریت دانش چوپانی(1389) و مدیریت ارتباط کلانتری (1389) بود. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی به کمک نرم افزار SPSS بود. یافته تحقیقی حاکی از این بود که بین مدیریت مشارکتی و دانشی با مدیریت ارتباط با ارباب رجوع در ادارات ورزش و جوانان استان مازندران رابطه معنادار و مثبتی وجود داشت. بین مولفه های مدیریت مشارکتی (هدف گذاری، تصمیم گیری، حل مشکلات، تغییر تحول سازمانی) و مدیریت ارتباط با ارباب رجوع رابطه مثبت و معناداری وجود داشت همچنین بین مولفه های مدیریت دانشی (کسب دانش، ثبت دانش، انتقال دانش، خلق دانش، کاربرد دانش) و مدیریت ارتباط با ارباب رجوع رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. |
کلیدواژه ها: |
مدیریت دانشی، مدیریت مشارکتی، مدیریت ارتباط با ارباب رجوع |
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |