مدلی مفهومی برای مدیریت دانش: یک مطالعه مروری
کد مقاله : 1023-KNM (R1)
نویسندگان:
مهدی یوسف وند *1، زلیخا زارعی2، حسین زارعی3
1خرم آباد خیابان ناصرخسرو بالاتر از میدان شمیران منزل مهندس دادگر طبقه دوم برسد به دست مهدی یوسف وند
2معلم مدرسه
3ایلام- فرمانده انتظامی استان ایلام
چکیده مقاله:
چکیده
دانش به معنای واقعی خود، مجموعه ای است از مهارتها و توانمندیهای انسانی، که با آگاهی و اطلاعات از روشهای تولید بهتر، همراه است. کاربرد چنین برداشتی از دانش در سازمان های کنونی و آینده بسیار فراگیر شده است. بدین صورت سازمان ها در پی بهره برداری صحیح و بموقع از منابع دانشی خود و محیط پیرامون می باشند. چنین رویکردی مفهوم جدیدی را تحت عنوان مدیریت دانش توسعه داده است. ابزاری که استفاده و پیاده سازی مدیریت دانش را در سازمانها بیشتر گسترش داده است، فناوری اطلاعات وارتباطات می باشد. مدیریت دانش، رویکرد کلیدی در حل مشکلات تجاری نظیر رقابت پذیری، کاهش سهم بازار، پارادکس بهره وری، اطلاعات اضافی و نیاز برای خلاقیت در مواجهه با شرکت های متعدد است. منطق نیاز به مدیریت دانش، بر پایۀ تغییرات عمده در محیط تجاری است. بنابراین آشنایی با تعاریف و مفاهیم این اصطلاح امری ضروری است. در این مقاله ضمن تعریف عباراتی همچون داده ها، اطلاعات و دانش، تعاریف و مفاهیم پایه‌ای مدیریت دانش مورد اشاره قرار می گیرد.
کلیدواژه ها:
کلید واژه ها: مدیریت دانش، مدل مفهومی
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سایت همایش